6 trucuri să reduci excesele de aceste sărbători

Știi foarte bine ce înseamnă sărbătorile de iarnă. Mese întinse cu familia și prietenii, multă mâncare și nu neapărat cea mai sănătoasă, exces și ignorarea tuturor sfaturilor date de specialiști pentru o alimentație echilibrată. Toate aceste lucruri pot avea efecte negative asupra sănătății tale, dar și pentru siluetă. Dacă ai crede că nu poți evita clasicele preparate de sărbători și nu ai cum să treci peste această perioadă fără să încerci câteva gustări delicioase, noi îți arătăm cum poți parcurge un Crăciun mâncând mai sănătos, fără să simți că depui un efort uriaș pentru asta.

6 trucuri să reduci excesele de aceste sărbători:

  1. Oferă-te să vii cu mâncare când mai ai vizite de făcut

Plănuiește-ți cu atenție vizita în familie de sărbători. Alături de câteva idei pentru cadouri de Crăciun pentru părinți, nu veni cu mâna goală atunci când e vorba despre mâncare. Cu siguranță există câteva preparate delicioase și sănătoase pe care le poți lua cu tine și împărți cu toți cei de la masă, pentru a evita clasicele bucate de sărbători, fără să simți că ți-e foame. Nu este interzis să guști din alte preparate, dar echilibrează masa astfel încât să elimini excesul nedorit.

  1. O alternativă la sucuri și dulciuri

Prăjiturile și sucurile sunt printre cele mai consumate produse de sărbători. Zahărul în exces nu este însă foarte bun pentru organismul tău, însă nici să reziști la nesfârșit poftelor nu poate fi o soluție utilă pe termen lung. Ce poți încerca este un blender care te va ajuta să faci cele mai bune smoothie-uri cu fructe și lapte, pline de vitamine și de nutrienți importanți și fără îndulcitori artificiali, coloranți și alte substanțe pe care de obicei le găsești la produsele din magazine. Astfel, îți poți satisface pofta de dulce într-un mod mai sănătos.

  1. Nu ieși niciodată la cumpărături când îți este foame

Aceasta este o strategie utilă în orice moment al anului, dar mai cu seamă în perioada de sărbători, când toate centrele comerciale sunt pline de gustări și atracții de tot felul. În plus, atunci când ieși la cumpărături în clipa în care îți va fi foame, vei cumpăra mai nesănătos și în cantități mult prea mari.

  1. Ține o evidență a lucrurilor pe care le mănânci

Poate părea dificil la prima vedere, dar vei vedea cât de utilă este o astfel de practică. Poți folosi o agendă sau, mai simplu, poți folosi aplicații care îți vor calcula exact cât ai mâncat și cât mai poți să mănânci în fiecare zi ca să rămâi în caloriile consumate zilnic. În acest fel, te poți bucura fără regrete de anumite mici excese, atâta timp cât sunt ținute sub control.

  1. Ce să faci înainte de o masă de Crăciun

De câte ori nu a spus că nu mănânci azi pentru că pe seară trebuie să ajungi la o masă? Aceasta este una dintre marile greșeli care vor duce la excese considerabile. Un truc util pentru tine este să mănânci normal pe tot parcursul zilei, iar seara, când vei ajunge la cină, să mai servești exact cât îți trebuie.

  1. Folosește farfurii mai mici

Nu știi cum să ții sub control porțiile? Atunci folosește farfurii mai mici de pe care să mănânci. Un studiu realizat de Food and Brand Lab de la Cornell University a arătat că vei mânca o cantitate de înghețată cu 31% mai mare atunci când este servită într-un bol mai mare. De asemenea, atunci când bei un pahar de alcool, folosește un pahar subțire și înalt, nu unul voluminos.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Kamil Macniak

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe glamour.ro